اژدهای آبی خود را بیدار کنید... » آموزشگاه بازارسازان | مرکز آموزش مهارت های بازاریابی و فروش
  • برای ثبت نام کلیک کنید
تکمیل ثبت نام
راهکارها


اژدهای آبی خود را بیدار کنید...


پروفایلتان را با دقت راه اندازی کنید

یک جراح مغز و اعصاب در هنگام جراحی روی بیمار، بسیار دقت می کند. جراح با فرایند پزشکی دقیق و ابزارهای جراحی مورد نیاز، به جراحی بیمار می پردازد.

آیا شما هم با همین دقت به کسب و کار می پردازید؟ آیا پیام و روش هدفمندی برای تبیین مشکلات خاص مراجعان و مشتریان خاص خودتان دارید؟

پروفایل لینکداین شما، عملکردی مشابه با یک ابزار جراحی دارد و می تواند افراد و فرصتهای مناسب را برای کسب و کارتان جذب کند. پروفایل شما باید اطلاعات دقیقی را در بر گیرد تا مراجع احتمالی مدنظرتان را به سمت شما بکشاند.

نیازی نیست که یک جراح شوید، ولی اگر بخواهید می توانید پروفایل لینکداین خودتان را در جهت رشد کسب و کارتان طراحی کنید، بنابراین با دقت آن را بسازید.

 

پروفایل لینکداین شما، هویت حرفه ای شما است به طور پیش فرض، پروفایل لینکداین شما برابر با هویت حرفه ای جدید شما است. به هر حال چه بخواهید یا نه، صدها و شاید هم هزاران نفر به پروفایلتان سر می زنند. بدون شک برخی از این افراد، مشتریان ایده آلتان خواهند بود. شما باید آماده ی مواجهه با این افراد شويد!

پروفایل لینکداین شما، درگاهی برای رشد شبکه ی حرفه ای خودتان و کسب اعتبار شخصی است و محور حضورتان در لینکداین واقع می شود.

تنها برقراری پروفایل لینکداین و تکمیل آن کفایت نمی کند. نیازمند ایجاد پروفایلی راهبردی متقاعد کننده و بهینه هستید تا بتوانید در کناری نشسته و مراجعان و مشتریان ایده آلتان را جذب کنید.

 

۱۰ نکته ی حائز اهمیت پروفایل لینکداین در کسب و کار

از اینکه بسیاری از مردم، پروفایل لینکداین خودشان را به عنوان رزومه ای آنلاین می دانند تعجب می کنم. لطفا این کار را نکنید. پروفایل لینکداین شما مرکز جذب مراجع است. باید برایش ارزش قائل شوید!

پروفایل لینکداین مانند یک رزومه می تواند تجارب کاری و تحصیلات قبلی و فعلی شما را نشان دهد، ولی در واقع چیزی فراتر از اینها است. این برنامه به عنوان رسانه ی اجتماعی ارزشمند، جزو داراییهایتان محسوب می شود و می توانید زمان و انرژی خودتان را برای ساخت و ارتقای آن سرمایه گذاری کنید.

پروفایل رسانه های اجتماعی دیگری، چنین فضا و قابلیتی را برای معرفی حرفه ای خودتان ارائه نمی کند. دلایلی برای اهمیت پروفایل لینکداین شما وجود دارد

1- پروفایل شما به عنوان هویت پیش فرض حرفه ای و آنلاین شما محسوب می شود.

همان گونه که اینستاگرام و ...، مختص به زندگی شخصی شما است، لینکداین هم برای زندگی حرفه ای شما است. 

۲- پروفایل شما با تمام فعالیتهای شما در لینکداین مرتبط است. این پروفایل از شبکه سازی گرفته تا مشارکت گروهی و انتشار مطالب، همه جا با شما است.

 ٣- پروفایل شما در داخل و خارج از لینکداین قابل مشاهده است. برای مثال، با جستجوی گوگل قابل بازیابی است.

 ۴- پروفایل شما، ابزار ارتباطی اولیه است. در بسیاری اوقات، پروفایل اولین تجربه ی ارتباطی مراجع بالقوه با شما یا منبع ارجاع به شما خواهد بود. 

۵- پروفایل شما، برگه ی دیجیتالی خلاصه ای برای تبادل پیام به گونه ای اثربخش و کار آمد است.

۶- پروفایل شما، مرکز رهبری فکری شما است. هنگامی که مقالاتی را در برنامه ی نشر لینکداین منتشر می کنید، پستهای اخیر شما به طور برجسته در پروفایل شما نمایش داده می شوند.

۰۷ پروفایل شما، ویترینی از داراییهای رسانه ای غنی شما است (مثل فيلمها، پادکست ها و سخنرانیها) که امکان ارتباط انسانی بیشتری را فراهم کرده، و فرایند برقراری ارتباط را تسهیل می کند.

۸- پروفایل شما، برنامه ی زمانی تحصیلات، تجارب و دستاوردهای شما را نشان می دهد.بینندگان می بینند که کجا بوده اید و در طول عمر حرفه ای خودتان چه کرده اید.

۹- پروفایل شما، مسیری برای هدایت ترافیک بازدیدها به سمت وب سایت شما یا هر صفحه ی خاص دیگری است.

۱۰- پروفایل شما، به نوعی سازنده ی تأیید اجتماعی است. بینندگان پروفایل می توانند به تأیید مهارتهای شما و توصیه های کاری که از جانب دیگران برایتان قید شده، بپردازند.

 

به لحاظ حرفه ای، پروفایل لینکداین خودتان را "شخصی سازی کنید" پروفایل شما، فرصتهای تجاری سازی فعالیتهایتان را فراهم می کند. چرا باید این کار را انجام دهید؟

در نهایت، نام تجاری شما باعث تمایز شما از سایر افراد حاضر در بازارتان می شود. هیچ کس مثل شما نیست.

به یاد آورید که کسب و کار، شخصی است. افراد به انجام کسب و کار با سایرین می پردازند. پروفایل لینکداین شما، فرصتی برای ارتباط با مراجعان و مشتریان ایده آل را در اختیارتان قرار می دهد.

در واقع، تمامی پروفایلهای لینکداین شبیه هم به نظر می رسند، اما شما از کلمات، تصاویر و رسانه برای بیان شرایط خود به طور متفاوتی استفاده می کنید.

سه مفهوم سه P را برای شخصی سازی بیشتر پروفایلتان ارائه می کنم. نمایش شخصیت' خودتان، اشتیاق به کارتان، و دیدگاه منحصر به فردتان در پروفایل لینکداین، شما را فردی انسانی تر، جذاب و تأثیرگذار نشان خواهد داد. در ادامه ی این کتاب به این سه مفهوم و چگونگی به کارگیری آنها خواهم پرداخت.

 

پروفایل لینکداین شخصی سازی شده، قادر به شکستن موانع دیجیتال است. به این مثال توجه کنید:

همین اواخر در دفتر کار با یک مشتری جدید نشسته بودم و آنچه را که به طور آنلاین از او می دانستم، بیان می کردم.

ما از طریق لینکداین و سایر شبکه های اجتماعی بزرگ با هم در ارتباط بودیم. به همین خاطر اطلاعات زیادی را در مورد او جمع کرده بودم و فکر می کردم که او را بخوبی می شناسم.

مواجهه ی رودررو با مشتری، شناخت مرا به طور کامل تغییر داد. مطالب عمیقتر و شخصی تری در مورد این مشتری آینده وجود داشت که من هیچ گاه به طور آنلاین متوجه آنها نشده بودم. هویت رسانه ای او نشانگر عدم صداقت او بود.

در آن زمان متوجه شدم که شکاف معناداری میان وجهه ی آنلاین و زندگی واقعی افراد وجود دارد. این شکاف را مانع دیجیتالی نامیده اند. تنها راه محدود کردن این شکاف (نمی توانید به افراد به طور کامل نزدیک شوید، مگر آنکه ارتباط چهره به چهره پیدا کنید)، شخصی سازی ماهیت آنلاین خودتان است که پروفایل لینکداین را هم شامل می شود. این امر همان ولا اهمیت پادکست (فایل صوتی) و فیلمها در دنیای امروز است. این محتواها، قابل مانع دیجیتال را دارند.

خوشبختانه می توانید این داراییهای رسانه ای غنی را به پروفایل لینکداین خودتان اضافه کنید و دیدگاه واقع بینانه تری از خودتان و جنبه های جذاب شخصی خودتان ارائه دهید!

 

0 دیدگاه :

سامانه آموزش آنلاین بازاریاد